MULTITASKING PÅ GYMET 

MULTITASKING PÅ GYMET 

Låter du bli att gå till gymet eller att ta dig iväg och träna på grund av tidsbrist? 

Vem säger att träning alltid behöver bestå av 60 eller 90 minuters pass? 

Bättre att ta den tid du har och förbruka den på det mest effektiva sätt du kan..

Ett sätt att göra det är att kombinera fler övningar i ett “set” för att få ut så mycket som möjligt ur den tiden du har- Se det som träningens multitasking. 

Till exempel:

Ett “vanligt”pass kanske du fått upplagt med 3 set (omgångar) med ett X antal repetitioner per set. Vila emellan varje set. 

Testa att lägga ihop 3 övningar- gärna olika muskelgrupper ihop i ett set. Detta innebär 3 övningar i rad utan vila. Du kan vila efter 3:e övningen eller (om du har olika muskelgrupper) köra klart alla set. 

I bilden nedan har du Wellness redaktören & vår egen Wellness warrior som kör följande övningskombo:   

 
Axlar/hantelrodd (rygg)/squats kombinerad med triceps.

3 set à 15 repetitioner- kroppen får sig en snabb genomkörare och du har gjort något litet med den tiden du hade som resulterade i något mycket bättre än att helt skippa din tänkta träning. 

Ta vara på din tid – ta vara på din kropp 

Leave a reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *